Referenser

Samlyssning och coachning

”Eva har coachat mig genom att sitta med och lyssna samtidigt som jag coachar andra via telefon. Innan har jag gått igenom vad jag ska tänka på och efter har jag fått konkret feedback på den coaching jag gett. Utöver samlyssningcoaching har jag haft regelbundna uppföljningar där jag fått feedback på mitt jobb. I stort sett allting jag själv lärt mig om coaching kommer från Eva och jag använder de modeller för återkoppling, feedback och kommunikation som hon lärt ut. Även om återkoppling kan se väldigt annorlunda har både jag som coach och den jag coachar stor nytta av att jag håller mig till en tydlig grundstruktur. Även vikten av repetition och att hela tiden följa upp tills man fått önskat beteende är en viktig och effektiv sak jag lärt mig. Om jag skulle beskriva Eva utifrån ett coachingperspektiv är det att hon är noggrann, ihärdig och verkligen vill att den hon coachar ska lyckas.”

Erik Kullgren, Säljcoach SBAB

Coachning

”Jag har under 2015 haft möjlighet att anlita Eva Runald som coach i personligt ledarskap. Ett samarbete som varit mycket givande och som jag personligen har haft stor nytta av i mitt ledarskap. Det som varit mest betydelsefullt för mig är det sätt som handlar om att skaffa sig ett mentalt försprång inför betydande förändringsprocesser och inför situationer som ställer stora krav på att leda i förändring. Utfallet av arbetet har resulterat i att jag varit mycket väl förberedd inför beslut och genomförande på ett sätt som gagnat processen i sin helhet.”

Marianne Lundgren-Précenth, Marknadschef SBAB


Ledarskaps- och samlyssningscoachning

”Eva är tydlig, rak och empatisk. En mycket god lyssnare som får mig att hitta verktygen för mitt coachande ledarskap.”
Bitte Östlund, kundcenterchef NWT

Inspirationsföreläsningar

”Riktigt längtade efter att ta första samtalet efter föreläsningen”
”Allt var bra!”
”Fortsätt inspirera, för det gör du verkligen, och du var suveränt medryckande, vilket gjorde att det var lättlättlyssnat”
”Superduktig. Jättegivande och intressant -många bra tips och förtydligande i vårt yrke.”
Medarbetare på NWTs kundcenter


”Jag tycker att det var en bra röd tråd genom dagen där du lyckats fånga vår verksamhet och utifrån den bygga upp en föreläsning som träffade rätt =)”
Thobias Green, Kontorschef, Fastighetsbyrån Karlstad,Hammarö, Forshaga, Kil


Digital inspirationsföreläsning

”Efter att ha lyssnat på dig blir jag peppad att direkt gå ut och prova dina olika säljtekniker. Din energi kommer fram riktigt bra – även digitalt.”
Deltagare på föreläsningen


Inspirationsföreläsning om kundbemötande – Centrumföreningen Attraktiva Filipstad

”Igår var jag på ett jäkligt bra möte och fick mig en tankeställare – du skulle varit med”
Deltagare från Centrumföreningen
”Kjempebra – tack för en riktigt bra föreläsning, den bästa jag varit på, på väldigt länge”
Deltagare från Centrumföreningen
”Tack, vi fick valuta för pengarna med en bra föreläsning”
Hans Nordlund, Ordförande i Centrumföreningen attraktiva Filipstad


Inspirationsföreläsning om kundbemötande och försäljning

”Eva höll en inspirerande föreläsning som verkligen fick en att tänka till. Hon engagerade gruppen och lyckades nå ut till alla branscher som var där, oavsett om det var butik, hotell eller restaurang.”
Maria Dahlbom, VD/Cityledare, och Elin Olsson, marknadsassistent på Centrum Karlstad


Inspirationsföreläsning och telefoncoachning – försäljning

”På ett strukturerat, finurligt, avslappnat och roligt sätt fick Eva min grupp att få energi av varandra, känna mod och lust att göra nåt som tidigare känts lite obekvämt.
Alla var supernöjda och stärkta i sin tro till sin egen förmåga efter kvällen, och kommer att ha stor nytta av hennes coachning i sitt jobb framledes.”
Jörgen Deramond Kronstrand, Rådgivningschef Bank Privat


Inspirationsföreläsning: Kundbemötande

”Eva gav mig otroligt mycket gällande attityd och hur jag själv kan välja att ta tag i min dag och vilket intryck som jag ger till mina medmänniskor.”
”Fick nya tips på hur man kan bemöta kund och en otroligt positiv kick.”
”Väldigt bra föreläsare”
Åhörare från Energiföretagens kundservicedagar.


Inspirationsföreläsning: Vägar mot 100% Nöjd Kund

”Vi på Nya Ekonomikompetens är mycket fokuserade på kvalitet och på att ha Nöjda Kunder. Därför anlitade vi Eva Runald som har lång erfarenhet av strategiskt kundbemötande. Genom Evas fina och trevliga engagemang fick vi aha-upplevelser och nyttiga reminders paketerade i ett bra totalt sammanhang. Tack Eva!”
Stefan Ahlmark, VD Nya Ekonomikompetens AB


Seminarium – Värdeskapande försäljning

Logo Innovation Park”Kul att jag fick möjligheten att ”prova på” dig. Du levererar!!! Jätteduktig att prata inför folk på ett personligt och nära sätt. Imponerad!”
”Tack för en inspirerande och utvecklande föreläsning!”
”En riktigt säljboozt! Tack”
Deltagare på Karlstad Innovation Park

Läs en artikel i NWT om seminariet!


Föreläsningar i Värdeskapande försäljning och Coachande ledarskap

”Eva är en föreläsare, som tack vare sin äkthet och närvaro, känns väldigt trovärdig i sitt budskap.
Det är en utmaning med deltagare från många olika branscher och verksamheter. Eva lyckas ändå att ge deltagarna användbara verktyg, som de med lätthet kan applicera i den egna rörelsen, och det är en styrka.
Evas föreläsningar passar de flesta företag och verksamheter, och kan varmt rekommenderas!”
Anna Skinnargård, Näringslivssamordnare


”En bra föreläsning som ger mycket bra reflektioner, som är lätta att använda i vardagen, för hela personalen; hur man bemöter kunder och kollegor.”
Ewa Johansson, VD Dejeträ

”Allt var bra! Helheten är lärorik och inspirerande”
Therese Pettersson


Digital utbildning: Säljinspiration för medlemmar inom LET-projektet

”Bra tips och tydligt!”
”Bra tips att få med sig och tänka efter på.”
”Mycket bra och intressant innehåll.”
Medlemmar i LET-projektet, Visit Värmland.

”Tusen tack för en bra kurs idag”,
Linda Werme, digital kommunikatör, Visit Värmland


Skypeutbildning

”Du gjorde det jättebra! Du fick en fin pedagogisk linje i genomförandet. Bra att en teoretisk del avslutas med en sammanfattande demo.”
Ledningsgruppen för Out of Home, Löfbergs Lila


”Det var bra att sätta vår egen möteskultur, att få öva på Skype och att få lära sig mer om verktyg, tips och trix.”
Björn Norén, Commercial Director Private Label & Export, Löfbergs Lila


Utbildning: telefonrådgivning

logga-morkblaplatta-100-71-10-47”Betyg 5 av 5 möjliga” Mycket bra och engagerad föreläsare” Bra diskussioner och roliga övningar”
”Många tänkvärda saker har tagits upp som är lätta att ta till sig och använda sig av i sitt arbete.”
Distriktsköterskor i Värmlands läns landsting.


Säljutbildning

”Jag fick lära mig att bemöta kunden på bästa sätt.”
”Jag fick många tips som jag inte tänkt på.”
Medarbetare på XL Bygg Grums


”Väldigt hög klass, inspirerande och engagerande!”
Kristina Öijeberg, Koi Produktionsbyrå


”Tack Eva, för en fantastisk dag.”
Jörgen Schulz, Försäljning, Utec Sharp Värmland
uteclogga”Vi är supernöjda.”
Mathias Lindell, VD


Utbildning: Coachande ledarskap

”Väldigt lärorikt. Har fått många bra verktyg som jag faktiskt kommer att använda.”
”Bra upplägg.”
”Tack för en av de bästa kurser jag varit på tillsammans med fina kollegor.”
”Betyg 5 av 5 på allt!”
Ledare från Holfast AB – Beves, Godsservice i Karlstad och RRE Åkeri


Coachande ledarskap

”2 suuuuperdagar!!! Du är lysande! För du får mig att känna motivation i ditt sätt att lära ut och jag kommer bli en mycket bättre ledare efter att jag fått del av din kunskap!”
Marie Andersson, Driftchef på Vänerhamn AB


Coachutbildning

”Tack Eva för mycket bra dag, med mycket värdefulla tips och verktyg! Mycket vi tar med oss inför kommande coachningar.”
Sofia Pettersson, Auktoriserad redovisningskonsult på Aspia


Utbildning: Coachande ledarskap och medlyssning

”Verkligen bra dagar som kommer göra arbetsklimatet bättre och öka försäljningen. Det kommer leda till att det blir roligare att gå till jobbet, känns som en nytändning.”
Lina Kjellberg, Chef Privatförsäkring


Utbildning: Coachande ledarskap och samlyssning

”Bra med flexibiliteten och anpassningen utifrån mina behov och erfarenheter, samt materialet och feedbacken.”
Färjestad BK Callcenters teamledare, Albin Tyllgren


Utbildning: Att leda utan att vara chef

”Det var bra att än en gång påminnas om vikten av feedback och konstruktiv kritik”
”Inspirerande och engagerande både för grupp och föreläsare. Bra punkter och omfattning”
Medarbetare på kommunikationsavdelningen, Karlstads universitet


Utbildning: Kundbemötande, kommunikation och försäljning

”Det blev ett bra möte och den start som vi behöver för att komma vidare med vårt strategiska arbete mot framtida framgångar.”
Mattias Lanäs, finansiell rådgivare.


Samlyssning telefonförsäljning

”Coacningen har varit jättebra och professionell. Jag har fått konkret hjälp med t.ex. hur jag ska bemöta invändningar. Nu har jag en bra struktur.”
Jonas Tränk, säljare Beebyte


Coachning telefonförsäljning

”Ett mycket inspirerande och lärorikt samarbete som varit guld värt. Stort tack!”
Robin Martinsson, säljare Decision By Heart


Försäljningsträning

”Bra upplägg, bra och givande övningar.”
”Känner mig tryggare med arbetet efter idag.”
”Innehållsrikt med mycket praktik.”
Färjestad BK Callcentermedarbetare


Inspirationsutbildning kundbemötande och försäljning

”Mycket bra! Detta skulle man behöva behöva påminnas om med jämna mellanrum. Bra att man diskuterar olika lösningar. Bra ämnen och övningar.”
Medarbetare på CARLHAG


Workshop i kundbemötande

”Eva är både lugn, strukturerad och inspirerande och gav oss verktyg för att bemöta kund & kollegor varje dag.”
”Vi gillade mixen med övningar och samtal och fick en bra och rolig stund tillsammans.”
Mikael Hyensjö, CEO & SR Business Intelligence Architect


Utbildning: Kundbemötande

”Jag tycker att Eva med sin bakgrund och kunskap prickar huvudet på spiken när det gäller kundbemötande och bemötande i allmänhet.
Hennes föreläsningar/utbildningar varvar föreläsning, utdrag ur verkligheten, diskussion och grupparbeten på ett mycket bra sätt.
Detta sammantaget gör att man lämnar med mycket a´ha känslor, funderingar och idéer om hur jag själv och vi ska arbeta.
Mycket proffsigt.”
Jan Barthelson, VD


”Vill tacka dig för den utmärkta utbildningen! Den var så väl målanpassad!”
Annika Alfredsson, Personalchef, Filipstads kommun

”Är väldigt nöjd med allt.”
”10 av 10.”
”Mycket bra och motiverande utbildning.”
”Det gav mig mycket bra praktiska och relevanta verktyg att kunna använda när jag arbetar.”
Medarbetare på Bemanningscentralen, Filipstads kommun.


Utbildning: Kundbemötande och försäljning

satslogga”Bra att få en konkret ”ringmall”, och många påminnelser om vad vi egentligen vet men behöver träna på”
”Skulle vilja ha mer av detta oftare. Försäljning är en färskvara”
”Många bitar var med och nu känner jag mig mer säker på hur jag ska gå tillväga i jobbet”
Medarbetare på Sats i Karlstad


bevegologo”Positiv föreläsare, vettigt innehåll”
”Bra med påminnelser och praktiska övningar”
BEVEGO i Karlstad


nyföretagarcentrum”Högsta poäng på allt!”
”Intressant! Eva lyssnade, var intresserad av våra ideer och kom med tips.
”Bra att så mycket fokus låg på säljsamtalet.”
Deltagare på utbildningen


wallinders”Det var bra med uppfriskning av gamla kunskaper”
”Mycket varierande och roliga uppgifter”
”Bra uppdelat med en blandning av diskussion,praktiska övningar och teori.”
ICA Supermarket Wallinders


mio”Energifullt, inspirerande och trevligt”
”Otroligt bra tankeställare som får en att inse ens bra/dåliga sidor och vad man kan göra bättre”
”Peppande”
MiO i Karlstad


”Nu är jag fullproppad med god energi – tack!
Medarbetare på Elon Richardsons
”Tack för en bra utbildning, och din goda insats”
VD Peter Samuelsson


”Inspirerande övningar”
”Matnyttigt och tänkvärt”
”Jag kommer fokusera på att lyssna aktivt och ställa öppna frågor”
”Hade gärna diskuterat hela dagen”
Medarbetare på Nordic Paper
”Bra kommunikation med positivt budskap”
Björn Carlsson , Sales Director, Nordic Paper
”Thanks for an excelent training course today”
Peter Warren, Sales & Marketing Director, Nordic Paper


”Lättfattligt, bra att vi var från alla tre hotellen i Karlstad. En bra utmanande utbildning.”
Medarbetare från Clarion Hotels i Karlstad


”Jag tyckte dagen var jättebra. Lagom mix med egna övningar och ”matande” från dig!”
Astrid Sjökvist, Affärsenhetschef

”Jag tyckte att den var väldigt bra, en lagom fördelning av att sitta och lyssna (på intressant innehåll) och att man ändå fick vara lite aktiv i övningar. En kul och givande eftermiddag helt enkelt!”
Medarbetare, Klövern


”För oss med väldigt blandade yrkesroller och erfarenheter så behövdes det en lagom bredd vilket jag tycker du gjorde bra. Med enkla övningar blev budskapet glasklart. Och alla fick med sig något inte bara för sin yrkesroll utan även för det personliga”
Anna Björkenstam Wedberg, Hotelldirektör


”En mycket bra dag med många bra diskussioner.”
Stefan Avegren, Säljledare


HSB""”Bra nivå, och du fångade gruppens/individens olikheter genom uppmärksamhet från dig.”
Maud Nirhammar, Ekonomichef HSB Värmland

”Hade inga förväntningar och tyckte dagen var mycket innehållsrik och full av AHA feeling.”
Medarbetare, HSB Värmland


”Eva sätter ljus på den viktiga kommunikationen med både kunder och även internt mellan avdelningar. Jag uppskattade att se att det blev en engagerad dialog med deltagarna.”
Mats Warnqvist, CEO Askalon


”Inspirerande föreläsning med bra blandning av teori och lättsamma övningar.
Bra att bli påmind om mycket självklara saker som är användbara i vardagen.
Eva lyckades på ett bra sätt att få igång gruppen trots fredag eftermiddag, bara det är en bragd!”
Camilla Nyström Auktoriserad Redovisningskonsult, Partner


”Bra men jobbiga övningar som är sjukt nyttiga för att utvecklas som säljare”
”Jättebra dag med mycket praktik på nyttiga saker som jag kommer ha nytta av”
Försäkringsrådgivare Privat, Länsförsäkringar Värmland


”Allt var väldigt tydligt och jag fick ut mycket av detta.”
”Det känns som att man lärt sig saker som kommer att vara nyttiga hela livet och inte bara i det här arbetet.”
”Helt toppenbra.”
Färjestad BK Callcentermedarbetare


”Tusen tack för en givande och väldigt intressant utbildning.”
”Jag kommer garanterat använda mig av de verktyg som du gett mig.”
”Den var väldigt inspirerande och lärorik.”
Medarbetare på Wermland Opera


Utbildning: Kundbemötande och kommunikation

Friskvården i Värmland”Jag är supernöjd!”
Birgitta Sjökvist, Verksamhetschef, Friskvården i Värmland

”Bra upplägg med teori och praktiska övningar”
”Det var en tydlig utbildning, fick oss engagerade i övningar”
”Jättebra!”
”Tack för att du kom hit, kom gärna tillbaka”
Medarbetare, Friskvården i Värmland


”Eva är proffs och utbildar inom området kundbemötande och kommunikation.”
Jan Barthelson, VD AB Hammaröbostäder


”Bra utbildning med mycket matnyttigt och bra påminnelser”
Christine Hweem, Företagschef


”Bra diskussioner. Eva är duktig och professionell och engagerande.”


”Du gav mig flera konkreta verktyg som jag tar med mig”
”Interaktivt,inspirerande,oväntat, Röd tråd.
”Bra innehåll blandat med bilder som var roliga och tänkvärda”
Ledningsgruppen för EY i Karlstad


”Många bra medskick att tänka på”
”Bra att få reflektera lite om hur man kan bli bättre på bemötande”
”Otroligt intressant område”
Medarbetare på Skatteverket i Karlstad


”En inspirerande och engagerande föreläsning med kunden i fokus där vi fick både bekräftelse på att vi jobbar rätt men även intressanta och nya perspektiv om möjliga förbättringspunkter. Föreläsningen var enkel men gav ändå anledning till eftertanke och passade in på oss alla även om vi har olika roller och funktioner.”
Mattias Berg, VD Karlstadsbuss


”Tack för en bra och inspirerande föreläsning”
Helene Yxhammar, Verksamhetschef


Utbildningsdag: voestalpine Jr Academy, dag 1

”Härligt med så mycket god energi!! Utifrån betyg och omdömen så hamnade vi tydligen mitt i prick. Tror inte jag har koordinerat en kurs som fått så högt betyg, kul!”
Leif-Anders Andersson, HR voestalpine Precision Strip AB

Utbildningsdag: voestalpine Jr Academy, dag 2

”Nivån var snäppet högre denna gång.”
”Bra med punkterna kommunikation, presentationsteknik, reflektion och återkoppling.”
”Välorganiserad dag. Jag hade jättekul!”
Medarbetare på voestalpine

Utbildningsdag: voestalpine Jr Academy, dag 3

”Fortsatt bra gruppövningar. Känns som att vi blivit mer tightare som grupp. Bra innehåll igen som man tar åt sig av.”
”Klockrent rätt igenom.”
”Bra med positiv återkoppling.”
Medarbetare på voestalpine

Utbildningsdag: voestalpine Jr Academy, dag 4

”Mycket bra tips som man ta med sig in till jobbet.”
”Fortsatt hög nivå och bra utnyttjande av tiden.”

Utbildningsdag: voestalpine Jr Academy, dag 5

”Kul att få testa på coachande ledarskap”
”Allt var bra, en väldigt intressant dag”


Klövern Karlstad-dag

klövernlogga”Det blev en hel-lyckad hel-dag!!! Tack för din hjälp!”
Astrid Sjökvist, Affärsenhetschef


Introduktionsdag

”All information var bra, man blev sugen på att sätta igång direkt. Väldigt proffsigt.”
”Känns superkul och är taggad.”
Färjestad BK Callcentermedarbetare


Bemötandeutbildning

”Jag tänker och reflekterar ofta utifrån informationen, tips och råd vi fick från dig.”
”Fick mig att tänka efter, vi är viktigare än man tror ang bemötande.”
”Det var bra att få konkreta verktyg.”
Medarbetare på Karlstads Bibliotek


Utbildning: Patientbemötande och samtalsstruktur

En utbildning som var rolig och innehållsrik. Många arbetsplatser har jag varit på, och det skulle varit bra om fler fått vara med här idag. Lätt att förstå på ett underhållande sätt.
Medarbetare på Tidbokning för vaccination mot Covid-19

De har verkligen tagit till sig det som Du har pratat om och man använder sig av de olika teknikerna.
Cecilia Edgren, Samordnare, Tidbokning för vaccination mot Covid-19